recenseramera.blogg.se

Recenseramera är en blogg där jag amatörsmässigt och sporadiskt uppdaterar recensioner angående kultur i olika former, böcker, filmer, teatrar&dansshower jag har varit på och medföljande betyg.

Dreams are coming true

Kategori: Allmänt

En liten överdrift... Eller inte. 
 
Vet inte om sådana här inlägg passar sig på en recensionsblogg, men, här är det ju jag som är kung så det är ju fint som snus (eller kaffe, som tyvärr förutom att vara en beroendeframkallande & lättillgänglig drog också är otroligt vanligt i skolors personalrum...)! 
 
Förutom "Forrest Gump" (och fler därtill) var "Back to the future" från 1985 en av mina favoritfilmer i tonåren och precis som vissa drömde om Harry Potters intagningsbrev (vilket jag, uppriktigt talat, också dagdrömde om vid 11 års ålder) så ville jag så gärna både resa i tiden, ha en flygande skateboard, en bil som kunde flyga, träffa mina föräldrar när de var yngre och ha en galen vetenskapsman som nära vän! 
 
Om man ska göra improviserade flashmobs, varför inte hitta inspirationen från just 1985s klassiska film? 
Dreams are coming true →
 
 
 
+ För er mer bokintresserade,litteraturintresserade  och språkintresserade nördar därute så ramlade jag över denna wikipedialänk när jag försökte hitta ursprunget till "fint som snus". Om idiomatiska uttryck:
 
Det fina med kråksången, ett idiomatiskt uttryck
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: