recenseramera.blogg.se

Recenseramera är en blogg där jag amatörsmässigt och sporadiskt uppdaterar recensioner angående kultur i olika former, böcker, filmer, teatrar&dansshower jag har varit på och medföljande betyg.

Jag sover inte, jag bara sluter ögonen lite

Kategori: Allmänt

Ja, jag hade ju lovat mig själv att det här skulle bli ett ambitiöst projekt med "uppdateringar varje dag" och så vidare till dagsresultatet att jag inte skriver något vettigt alls just idag. Men, för ni offentligt ska veta och för att jag själv ska ha ett löfte att hålla uppe, tänkte jag smygberätta om saker jag tänkte recensera framöver. 
 
Boken
Rätten att vara tankspridd och konsten att komma ihåg av Johan Rapp 
Den sovande bruden av  Marion Woodman 
och troligtvis, om jag är snäll: 
En oväntad semester av Marian Keyes
Torka aldrig tårar utan handskar - trilogin av Jonas Gardell 
 
En härlig blandning  tankspriddhet-kändkvinnorörelsegestalt-chicklit-aidshistoriaiSverige
 

Filmen 
Snabba cash 
Detachment
 
Vilket i sin tur betyder kriminalitet i Sverige och lärarvikarier!
 
Så får ni min snabbaste ritaste bild till det, så får ni veta vad jag ska göra snarast... Innan ett fortsätt rescenserande! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: